#21

A cégkapuban rejlő lehetőségek hatékony kihasználása

A cégkapuban rejlő lehetőségek hatékony kihasználása

A közigazgatásban a törvényi előírásoknak köszönhetően rohamosan terjed az e-ügyintézés. A modernizáció azonban csak akkor lehet teljes, ha abban az állampolgárok illetve a gazdaság szereplői is részt vesznek. Az e-ügyintézési törvény a gazdálkodó szervezetek számára elő is írta az elektronikus kapcsolattartást: 2018. január 1-jétől bizonyos állami szervekkel csak így intézhetik ügyeiket, és az ügyintézéshez szükséges dokumentumok küldését és fogadását is csak elektronikus úton bonyolíthatják. Ennek megvalósítására biztosítja az állam a cégkapu szolgáltatást.

A cégkapu tehát a gazdálkodó szervezetek kommunikációs csatornája. Az onnan és oda érkező küldeményeket hivatalos, a küldő szervezet nevében jogosult eljáró személy által létrehozott, ellenőrzött és feladott küldeménynek kell tekinteni. A cégkapu nyitására kötelezett gazdálkodó szervezetek közé tartoznak a gazdasági társaságokon túl az egyesületek, egyesülések, a szövetkezetek, az ügyvédi és közjegyzői irodák, az alapítványok, a társulatok és a külföldi vállalatok fióktelepei is.

Még mindig nem látja a cégkapu használat értelmét?
A Tanúsított iratkezelés kurzusa rámutat, hol veheti hasznát a szolgáltatásnak.

Egy gazdálkodó szervezet csak egy cégkapuval rendelkezhet. Tisztában van vele, hogy hányféle ügy intézhető ezen keresztül? Bevallások, adatszolgáltatások, bírósági eljárásokhoz kapcsolódó kommunikációk, hatósági ügyek… stb.

E-learning tanfolyamunkon bevezetjük a cégkapu nyitás és használat rejtelmeibe. Megtudhatja, hogy az adminisztrációt végző cégkapu megbízott hogyan kezelheti a hozzáférő munkatársi kör jogosultságait; hogy állíthatja be, hogy a cégből kik azok, akik dokumentumokat küldhetnek és fogadhatnak. Olyan a működés szempontjából húsbavágó témaköröket tárgyalunk továbbá, mint

  • Az azonosítás szerepe a cégkapu használatban.
  • A dokumentumhitelesítés cégkaputól független biztosítása.
  • A cégkapu tárhely funkciója és hivatalos elérhetőségként történő megjelölése.

9.000 Ft + ÁFA

Már 3 felhasználótól jelentős kedvezményt biztosítunk, a feltételekért érdeklődjön kollégánknál!

Kurzus megrendelése

A cégkaput alapesetben egy internetes böngésző segítségével érhetik el az ügyintézők, de van lehetőség gépi cégkapu kiépítésére is. Az iratkezelő rendszerrel együtt használt gépi interfészes cégkapu kapcsolat jelentősen leegyszerűsíti az ügyintézést. Ismerje meg a Tanúsított iratkezelés e-learning kurzusán a megoldásokat, amelyekkel ön is hatékonyabbá teheti a működését:

Gépi interfésszel automatikusan, ügyintézői beavatkozás nélkül kezelhető a dokumentumforgalom, legyen szó akár letöltésről vagy küldésről.

  • A címzett hivatal KRID azonosítója alapján a hibátlan címzés garantálható.
  • A hivataloknak elküldött válasz küldeményekről a cégkapu hiteles feladási és letöltési (ritkább esetben meghiúsulási) igazolást állít ki. Ezen igazolásokat a rendszer automatikusan fogadja és azokat a dokumentumhoz csatolja.
  • A gépi interfész segítségével az iratkezelő rendszer letölti a Cégkapuról a küldeményeket, majd nyilvántartásba veszi és a megfelelő szabályok beállításával a felelős kollégának továbbítja ügyintézőre szignálja azokat.
  • Az elektronikus aláírások hitelessége 8 év után megszűnik. Ezért ha ennél hosszabb ideig szükséges megőriznünk egy hatóság által küldött hiteles elektronikus dokumentumot, akkor azt felül kell hitelesíteni, melyben az iratkezelő rendszer számos kényelmi szolgáltatást képes nyújtani (határidő figyelés, felülhitelesítendők listájának automatikus előállítása, tömeges felülhitelesítés gombnyomásra vagy automatikusan stb.)

A gépi interfészes kapcsolatot azért is érdemes egy fejlett iratkezelő rendszer használatával létrehozni, mert így a működés során redukálhatók a postázási költségek, visszaszorítható a papírhasználat és csökkenthetők az adminisztrációs terhek.

A Tanúsított iratkezelés e-learning kurzusán kiképezzük a gépi interfészes kapcsolat
beállítására, hogy ne maradjon le ezekről a lehetőségekről.

Gyakorlati példákon keresztül azt is megismerheti, hogy pontosan kivel és hogyan történhet a cégkapus ügyintézés. Ne feledje! A cégkapu a gazdálkodó szervezetek egyetlen útja a hivatali kapus e-ügyintézéshez.

Az e-learning előnyei

A hagyományos géptermi oktatással szemben, mely meghatározott keretek (idő, helyszín, létszám) között zajlik, az e-learning rugalmas, jobban alkalmazkodik az egyén igényeihez. A tanulók rendszerint elkötelezettebbek a tananyagok elsajátításában, ha a tanulásra fordított időt saját maguk oszthatják be. A megvásárolt e-learning licence-ek több hétig elérhetők partnereink számára.

9.000 Ft + ÁFA

Már 3 felhasználótól jelentős kedvezményt biztosítunk, a feltételekért érdeklődjön kollégánknál!

Kurzus megrendelése

Kapcsolódó kurzusok

Részletes elméleti és gyakorlati útmutató a gépi hivatali kapu alkalmazásához
#21

Részletes elméleti és gyakorlati útmutató a gépi hivatali kapu alkalmazásához

A közhivatali ügyintézés ma már elképzelhetetlen Hivatali Kapu használat nélkül. Többféleképpen nyúlhatunk hozzá, tanfolyamunkon a leghatékonyabb móddal kiemelten foglalkozunk. Tovább

Részletes elméleti és gyakorlati útmutató a gépi hivatali kapu alkalmazásához
#21

Űrlapok és irodai automatizálás a közfeladat ellátásban

Az e-ügyintézés sikerében kulcsszerepe van az elektronikus űrlapok használatának. Minél nagyobb arányban alkalmazzák ezeket, annál egyszerűbb lesz a hivatali ügyintézés. Itt tanulhat az e-űrlapokban rejlő lehetőségekről. Tovább

#21

Az eHR alkalmazása a köztisztviselők részére

Az eHR a közszolgálati és rendvédelmi szektor személyügyeinél megkerülhetetlen. Itt megatnulhatja, mely intézkedések hogyan bonyolíthatók, és hogyan segítik ezeket más központi szolgáltatások és szoftverek. Tovább